New Microsoft Office Word Document (2)

35
Comments (showing 1-42 of 42) (42 new) post a comment » date newest » message 1: by Palamar (new) Jun 07, 2013 05:23AM A mea a fost Windup Girl (fata modificata). Desi mi-a placut am fost totusi putin dezamagit tinand cont de cate premii a luat. reply | flag * message 2: by Valentin (last edited Jun 10, 2013 11:40AM) (new) Jun 07, 2013 10:11AM În martie am citit prima trilogie a Fundaţiei de Isaac Asimov. Deci ultima carte SF pe care am citit-o a fost "A doua Fundație " Nu am mai avut răbdare să continui cu Marginea Fundaţiei şi celelalte din seria de romane. Şi în cazul meu aşteptările pe care le-am avut au depăşit cu mult ceea ce am "primit" de la carte. Am mai citit în aprilie The Giver de Lois Lowry dar aş fi preferat să n-o fi citit deloc: mi s-a părut o aiureală jenantă, chiar dacă se citeşte uşor. reply | flag *

description

comentarii

Transcript of New Microsoft Office Word Document (2)

Comments(showing 1-42 of 42)(42 new)post a comment datenewest

message 1:byPalamar(new)Jun 07, 2013 05:23AM

A mea a fost Windup Girl (fata modificata). Desi mi-a placut am fost totusi putin dezamagit tinand cont de cate premii a luat.reply|flag*

message 2:byValentin(last edited Jun 10, 2013 11:40AM)(new)Jun 07, 2013 10:11AM

n martie am citit prima trilogie a Fundaiei de Isaac Asimov. Deci ultima carte SF pe care am citit-o a fost "A doua Fundaie"Nu am mai avut rbdare s continui cu Marginea Fundaiei i celelalte din seria de romane. i n cazul meu ateptrile pe care le-am avut au depit cu mult ceea ce am "primit" de la carte.Am mai citit n aprilie The Giver de Lois Lowry dar a fi preferat s n-o fi citit deloc: mi s-a prut o aiureal jenant, chiar dac se citete uor.reply|flag*

message 3:byGeorge(new)Jun 07, 2013 11:17AM

Eu m chinui s terminCloud Atlas. Are cteva idei interesante, dar majoritatea sunt cliee i inspiraii din romane mai cunoscute i povestea se lungete la nesfrit ca un pahar de vin diluat ntr-un butoi cu ap.reply|flag*

message 4:byCatalin(new)Jun 07, 2013 10:49PM

Salut. Eu am citit Replay de Ken Grimwood si chiar a fost frumoasa. Nu mi-a schimbat viata, dar a fost placuta.reply|flag*

message 5:byIoana(new)Jun 07, 2013 11:16PM

ModEu nu mai tin minte ce carte am terminat ultima data, pentru ca de o luna citesc Stand on Zanzibar si nu se mai termina! E o carte foarte misto, dar se citeste lent de tot.reply|flag*

message 6:byFlorin(new)Jun 08, 2013 12:36AM

Cartea SF pe care am citit-o cel mai recent se intituleaz "Antologia viitorului" de Henry Gee i a fost publicat de Editura Nemira n colecia Anticipaia la recomandarea domnului Mihai-Dan Pavelescu. E o colecie de schie SF aprute iniial n revista "Nature" i muli dintre cei care au contribuit la ea snt autori de mare importan, ncepnd cu Frederick Pohl i Sir Arthur C. Clarke i terminnd cu Greg Egan i Charles Stross. V-o recomand i vou cu plcere - mai ales c toate schiele snt scurte i se citesc uor.reply|flag*

message 7:byAlex(new)Jun 08, 2013 01:02AM

Shards of Honor - a fost interesanta, a light read, nu m-a plictisit, insa nu e printre favoritele mele.reply|flag*

message 8:byHoria(new)Jun 08, 2013 07:11AM

Ultimul SF citit? Hmmm... Alden Bell - Exit Kingdom. Not bad, dar The Reapers Are the Angels mi s-a parut mai bine scrisa. Asta e mai spectaculoasa si parca mai bine legata ca plot, e drept, dar imaginile alea naucitoare din Angels mi-au lipsit.In rest... citesc de zor crime & noir, din ratiuni profesionale (dar imi si place de mor): Then We Take Berlin - John Lawton. Bucuria lecturii e sporita si de faptul ca volumul asta va fi publicat abia in decembrie.reply|flag*

message 9:byFlorin(new)Jun 08, 2013 10:42AM

Ultima carte SF citita este 'Rendez-vous cu Rama', iar 'in-progress' este 'Zoe's Tale'. Daca intra si Fantasy-ul la socoteala ... as adauga Lord of Chaos de Robert Jordan.reply|flag*

message 10:byHogea(new)Jun 08, 2013 11:19AM

Ultima carte citita a fost Cowl Neal Asher destul de bunareply|flag*

message 11:byDan(new)Jun 08, 2013 05:17PM

The Host, Stephanie Meyer. Cam slabuta, asa ca va recomand penultima carte citita, Metro 2033 de Dmitry Glukhovsky.reply|flag*

message 12:byStefana(new)Jun 08, 2013 11:35PM

Donaldson, Blestemul nobilului Foul. Un fantasy care imi aduce vag aminte de Tolkien prin cadrul actiunii, dar are un personaj principal superb, un lepros. E mult mai complex decat eroii lui Tolkien, gasesti in el manie, violenta mereu gata sa explodeze, o acuta constiinta a pierderii, speranta reprimata, lasitate si un tip aparte de curaj. Toata cartea m-am intrebat daca-l ador sau vreau sa-i dau palme.reply|flag*

message 13:byAlex(last edited Jun 09, 2013 03:09AM)(new)Jun 09, 2013 03:07AM

Carbon modificat - Un cyberpunk inceput prin februarie si terminat mai recent. O lume in care memoria ti se pastreaza (nu la zi) si o poti downloda intr-un alt corp. Avem de a face cu un sinucigas care este readus la viata dintr-un backup anterior, problema e ca el nu crede ca s-a sinucis...O carte reusita, dar n-as putea zice am citit-o cu placere, ca am tot luat-o, am tot lasat-o pina am terminat-o.

Primul stagiu - gen... greu sa ma pronunt. Un SF scris de un romn, dar fara probleme tipic romneti. (multumesc! le am pe ale mele) Din anumite indicii putem plasa actiunea in SUA zilelor noastre. Sa zicem ca e proza realista pina cand avem de a face cu sfarsitul lumii, contactul dintre civilizatii, proiecte secrete de ale oamenilor, dar si de ale altora... Asta e si ordinea in care se desfasoara actiunea.Am remarcat felul cum se leaga personajele si scenele unele de altele, nu pare nimic fortat, desi povestea implica doua lumi diferite. Un mare mare plus pentru SF-ul romanesc.reply|flag*

message 14:byBen(last edited Jun 09, 2013 10:17AM)(new)Jun 09, 2013 10:07AM

Windup Girl si la mine, si asa cum i-am zis lui Ursu (care a primit, parca, cu ceva raceala, observatiile mele) este scrisa PE SCHEMA, si rescrisa de cateva ori. pentru ca e atat de neverosimila si de rigida, de gri in descrieri, de atmosfere lipicioase, de comparatii si epitete dintre cele mai... "n-au treaba cu actiunea", ca incepe sa devina plicticoasa cu insistenta pe denumiri - ca sa creeze cititorului un CADRU cat de cat familiar, de care sa se agate. tttoooooate personajele lu' nenea Bagicalupi n-au alta treaba decat "sa aiba trairi" in fiecare nenorocita de secunda, de te intrebi - Bine, frate! si astia cand mai traiesc? (si cumm mama naibii isi mai vad de ce au de facut) daca au ATATEA INTROSPECTII, atatea DUBII, atata JOC DUBLU. nu e ABSOLUT NICI UN PERSONAJ POZITIV (in - de acum - 250 de pagini cate am citit). este prima carte super-premiata pe care o apuc s-o citesc... si o las din mana fara s-o termin (deja de doua ori). omul descrie STRANIUL, apoi il explica pana iti da sangele pe nas! vrea cu tot dinadinsul sa-l crezi, si tu NU MAI AI LIBERTATE sa-ti dai cu parerea! cui ii place stilul asta ingropat in transpiratie... treaba lui. eu zic cu mana pe inima ca: NU E TALENT! e doar nenorocita de munca de ocnas impopotonata de nume proprii (explicate nefiresc de jdemilioane de ori) si cuvinte in toate limbile asiatice ale pamantului (nu mai zic de numele personajelor, pe care NU AI CUM SA LE RETII) care nu te trimit nicaieri (chiar daca el ti le explica in text... tot iti cad la stomac ca friptura rece de miel). e aberant de simplu sa folosesti in hrana oamenilor doar cateva alimente, sa simplifici toate datorita unor boli ale plantelor - pe care le repeti la nesfarsit si vizavi de altele. le bagi peste tot ca merge la fraieri (mai simplifici notiunile, lumea, descalcesti universul). dar e NEverosimil. si va zice asta un gagiu cu master in biotehnologii vegetale - sef de promotie (daca mai inseamna ceva).reply|flag*

message 15:byPalamar(new)Jun 09, 2013 12:24PM

Foarte bine punctat, cred ca a fost un an cam sarac de a luat atatea premii importante.reply|flag*

message 16:byVarlan(new)Jun 10, 2013 03:11AM

Ultima carte SF citita a fostFlowers for Algernon, si este intr-adevar o carte foarte buna.reply|flag*

message 17:byViorel(new)Jun 10, 2013 03:27AM

Ultima carte SF a fost Steaua Pandorei: Judas Unchained. Este OK dar daca era mai scurta cu 100 de pagini, era mult mai bine. Pentru mine Saga Commonwealth este sub trilogia Zorii noptii, pe care o recomand.reply|flag*

message 18:byMihnea(new)Jun 10, 2013 10:57AM

Ultima carte SF citita a fost Man Plus de Frederick Pohl. Destul de interesanta, fara sa ma dea insa pe spate...mult sub Gateway, de exemplu.Daca se pune si fantasy, ar fi The Folding Knife de K.J. Parker, care e foarte tare, cam ca tot ce scrie KJP dupa mine.reply|flag*

message 19:byRazvan(new)Jun 10, 2013 11:18PM

Palamar wrote: "A mea a fost Windup Girl (fata modificata). Desi mi-a placut am fost totusi putin dezamagit tinand cont de cate premii a luat."

Da,si eu am citit-o de curand si acelasi sentiment l-am avut. Pentru cate premii a luat nu m-a dat pe spate.reply|flag*

message 20:byIndru(new)Jun 12, 2013 02:34AM

Ultima carte SF citit a fost Fade to Black, de Francis Knight. Roman de debut, un fel de urban fantasy distopic, n care e vorba de un ora vertical, Mahala (aa se cheam, nu-i departe de o mahala) n care ia bogai stteau la nivelele superioare, de unde se vedea soarele, iar cei sraci n ntunericul inferior.Personajul principal, Rojan Dizon, e un vntor de recompense care trebuie s-i salveze nepoata (fi-sa lu' fra-su) rpit de nite oameni ri (nu dau detalii din considerente de spoiler).Are n dotare un Pulse Gun, e Pain Mage (ia putere din durere i face magii cu ea :P ) i are multe gnduri interioare care te plictisesc.Nararea se face la persoana nti, cross-gender (autoarea e femeie, personajul e brbat), tehnica narativ e foarte bun, dar din pcate abilitile de povestitor ale autoarei mai trebuie s se dezvolte. Intriga exist dar lipsete cu desvrire, n sensul c nu impresioneaz i e clieic. Ai senzaia de multe ori c trage de timp.Exist ns potenial n serie, i probabil voi citi i urmtoarea carte din trilogia Rojan Dizon. mi pun sperane n evoluia autoarei.reply|flag*

message 21:bySorin(new)Jun 13, 2013 12:03AM

Ultima carte SF citita a fost Prefectul, de Alastair Reynolds. Interesanta, dar astept si celelalte romane din seria Revelation Space. "Interesanta" este si atitudinea editurii Trei de a publica ultimul roman din aceasta serie... :))reply|flag*

message 22:byNicu(new)Jun 14, 2013 06:36AM

Joe Abercrombie - Before they are hanged - un fantasy bun.reply|flag*

message 23:byDan(new)Jun 14, 2013 07:59AM

Sorin wrote: "Ultima carte SF citita a fost Prefectul, de Alastair Reynolds. Interesanta, dar astept si celelalte romane din seria Revelation Space. "Interesanta" este si atitudinea editurii Trei de a publica ul..."

Asa cum am anuntat undeva (http://www.cititorsf.ro/2012/12/08/in...), dorim sa publicam seria Revelation Space conform cronologiei ei interne, nu a anilor de aparitie. Iar aceasta inseamna: The Prefect, Chasm City, Revelation Space, Redemption Ark, Absolution Gap (vezi sihttp://en.wikipedia.org/wiki/Revelati...sauhttp://thewertzone.blogspot.ro/2009/0...)reply|flag*

message 24:byDragomir(new)Mar 10, 2014 01:52AM

Pentru mine ultima carte SF citit a fosthttp://ro.wikipedia.org/wiki/Agentul_...Mi s-a parut destul de interesant modul in care abordeaza autorul relaia ntre inteligen artificial i om, precum i faptul c viitorul descris de omenire nu este neaprat unul n care omenirea pierde n faa mainilor sau este n rzboi cu acestea. Poate pentru c mi-am regsit unele ideii n acesta carte de mi-a plcut s o citesc.

Apropo ultima carte SF pe care am scris-o este n limba englez:http://dragomircm.wordpress.com/2014/...Avei aici o mic descriere a crii dac v intereseaz. Pe blog am nceput s scriu i o poveste ce combin SF-ul i Fantasy.reply|flag*

message 25:byStefana(new)Mar 17, 2014 06:03AM

Abia astept si restul! Chiar mi-a placut Prefectul...reply|flag*

message 26:byLiviu(new)Mar 17, 2014 07:21AM

La mine a fost Dr. Identity de D. Harlan Wilson, o aiureala cat Casa Poporului de mare. Inainte am citit No Return a lui Zachary Jernigan, care e fantasy combinat cu SF si care chiar merita citita, iar inaintea acesteia am citit Flori pentru Algernon-e aproape capodopera, in opinia mea.reply|flag*

message 27:byDan(new)Mar 18, 2014 07:22AM

Stefana wrote: "Abia astept si restul! Chiar mi-a placut Prefectul..."Chasm City/Orasul Abisului ar trebui sa apara anul asta; sper sa fie chiar la Bookfest.reply|flag*

message 28:byIndru(new)Apr 04, 2014 12:59AM

Am citit Caliban's War de James S.A. Corey (a doua carte din Expanse) i acum m ndrept ncet dar sigur ctre Abaddon's Gate, a treia, trecnd ns prin nuvela Gods of Risk. Super cri!reply|flag*

message 29:byAnca(new)Jan 27, 2015 03:37AM

Ultima carte SF citita a fost Regina Iernii de Joan Vinge, mi-a plcut foarte mult, imi pare rau ca nu s-au tradus si celelalte trei carti din seriereply|flag*

message 30:byBen(new)Feb 27, 2015 11:20PM

chitit pe Dozoisuri... multe perle acolo!reply|flag*

message 31:byBen(new)Feb 27, 2015 11:22PM

Palamar wrote: "A mea a fost Windup Girl (fata modificata). Desi mi-a placut am fost totusi putin dezamagit tinand cont de cate premii a luat."

mi s-a dat de facut recenzia.. le-am explicat cam ce as scrie in ea... pe la jumatatea cartii si au renuntat la serviciile mele. gagiul o zbuciuma cu capu' da gard de-i ies creierii. virusi care trec de la plante la om? pana si repetentii de la mine din facultate (Biotehnologii Vegetale) ar rade cu lacrimi!reply|flag*

message 32:byBogdan(new)Mar 02, 2015 01:26AM

Ben, Wind-up Girl nu e rea, numai sfarsitul m-a dezamagit un pic.

Si iti aduc aminte ca vorbim despre SF (F vine de la Ficiton), asa ca nu trebuie sa cautam sa exactitate din punct de vedere stiintific.

Dar, ca argument, se pare ca sunt cercetatori care studiaza problema, asa ca nu as taia-o de pe lista ca fiind total neverosimila:

http://www.newscientist.com/article/d...

E plina literatura SF de sute de conceptu cu mult mai traznite decat asta. :)reply|flag*

message 33:byBogdan(new)Mar 02, 2015 01:30AM

Ultima carte citita: Scalzi - Redshirts. Amuzanta, buna.

In curs de lecturare: Ann Leckie - Ancillary Sword. Pana acum, la jumatatea cartii, mai buna decat prima. Ritm mai domol, dar mai buna.reply|flag*

message 34:byBen(new)Mar 02, 2015 05:17AM

Bogdan wrote: "Ben, Wind-up Girl nu e rea, numai sfarsitul m-a dezamagit un pic.

Si iti aduc aminte ca vorbim despre SF (F vine de la Ficiton), asa ca nu trebuie sa cautam sa exactitate din punct de vedere stiin..."

stirea aia dementa e din 2010... ai idee cat de veche e o stire de 5 ani in biotehnologie? oricine poate spune ce doreste, de obicei multi doresc INTAIETATE... asa ca e full de aberatii!reply|flag*

message 35:byBogdan(new)Mar 02, 2015 05:33AM

Ben wrote: "Bogdan wrote: "Ben, Wind-up Girl nu e rea, numai sfarsitul m-a dezamagit un pic.

Si iti aduc aminte ca vorbim despre SF (F vine de la Ficiton), asa ca nu trebuie sa cautam sa exactitate din punct ..."

Uite una mai noua:

http://blogs.scientificamerican.com/a...

Oricum, nu asta e ideea.Cine cauta exactitate stiintifica trebuie sa citeasca tratate, nu romane SF...reply|flag*

message 36:byBen(last edited Mar 02, 2015 07:46AM)(new)Mar 02, 2015 07:40AM

Bogdan wrote: "Ben wrote: "Bogdan wrote: "Ben, Wind-up Girl nu e rea, numai sfarsitul m-a dezamagit un pic.

Si iti aduc aminte ca vorbim despre SF (F vine de la Ficiton), asa ca nu trebuie sa cautam sa exactitat..."nu stiu cum sa ma fac inteles... ai citit cartea, zici! era MEDIAT transferul pe acolo? NU! ei, el a sarit CALUL. si nu m-am legat de expresiile in limbi straine... total PARALELE (adica nu si-a facut temele nici la capitolul asta). cand "te scoate din carte" cu tampenii... un autor e pe parcela lui, nu pe a ta! daca as spune o tampenie din domeniul tau nu te-ai simti confortabil. mai ales cand greseala E EVIDENTA si datorata NEstudiului, nu talentului de povestitor... el a facut CONSPECT ca sa scrie cartea aia. e scrisa pe layere... ar fi multe de pus, dar nu dezvalui acum TEHNICI de scriere. pe scurt e SUPRASCRISA... prost! e un blat de tort pe care a tot pus cate ceva, crezand ca il face mai aratos, da' a uitat ca trebuie sa fie in primul rand GUSTOS (iar chestiile gustoase nu-s NICIODATA chestiunile elaborate!)... gustosi sunt micii, carnatii, gogosile... etc sper ca acum ai inteles ideea!OAMENII sunt forma SUPREMA de organizare a materialului GENETIC... nu luam de la plante nici o boala. ca asa zic eu! poti sa ma citezi... numai scuteste-ma cu tampeniile astea!reply|flag*

message 37:byTudor(new)Mar 03, 2015 05:13AM

ModBogdan wrote: "In curs de lecturare: Ann Leckie - Ancillary Sword. Pana acum, la jumatatea cartii, mai buna decat prima. Ritm mai domol, dar mai buna. Anihilation e inca pe lista de cumparaturi, din pacate"

Ai dreptate. Leckie reuseste sa scrie in Ancillary Sword o continuare care e chiar mai buna decat cea mai laudata carte science-fiction din ultimii 30 de ani. In Ancillary Sword evenimentele se succedau cu repeziciune pentru ca era nevoie ca cititorii sa ajunga sa cunoasca universul cartii. In plus multe dintre impresii erau dominate de chestia cu pronumele feminin. Acum, ca suntem obisnuiti si cu universul si cu folosirea pronumelui, autoare poate explora mult mai in profunzime si mult mai linistit personajele si celelalte teme, ale colonialismului, inteligentei artificiale sau creierului uman.

Annihilation este o carte de genul love it or hate it. Unii nu raspund la ceea ce vrea VanderMeer sa faca in ea, dar daca reuseste sa ajunga le tine, vei citi cea mai interesanta si mai grozava explorare a limitelor perceptiei umane si ale comunicarii din cate s-au scris vreodata (plus multe alte teme ca si omul vs natura, tehnologia si lipsa ei, dublura, identitatea, etc).reply|flag*

message 38:byTudor(new)Mar 03, 2015 05:25AM

ModEu ascult acum Touch de Claire North si este cel putin la fel de reusita ca si First 15 Lives of Harry August. Aceasta autoare este fabulos de buna. Sigur, tema unor fiinte umane care sar dintr-un corp in altul nu prea e SF, dar ceea ce face North cu explorarea acestei teme este cel mai minunat science-fiction posibil. Bine ca nu sunt scriitor de SF, ca altfel m-as fi lasat de meserie dupa auditia acestei carti :) Nici nu stiu cum si de unde sa ma apuc de recenzie. Poate mai bine pun primul capitol si gata.reply|flag*

message 39:byBogdan(last edited Mar 03, 2015 05:55AM)(new)Mar 03, 2015 05:55AM

Leckie scrie excelent.Sunt curios daca va reusi sa pastreze momentul si in ultima parte. Ar fi extraordinar!

De VanderMeer am citit "Venice Underground" si mi-a placut. O sa incerc sa citesc intai "City of Madmen and Saints", ca o am cumparata, si apoi trilogia "Southern Reach". (cel putin asa planuiesc, ca am biblioteca si lista de cumparaturi pline :) )

Iar "First 15 Lives..." si "Touch" le trec acum pe lista, ca m-ai facut curios.

Mare pacat ca am timpul extrem de limitat... :(reply|flag*

message 40:byBogdan(new)Mar 03, 2015 06:02AM

P.S.: Deja nu mai bag de seama faza cu sexele.A trebuit sa ma intorc si sa recitesc de 3 ori faza in care Breq se adreseaza direct in functie de sex "Bunicului" si "fratelui" Valskaayan, pentru ca apoi sa revina la postura de povestitor si sa se adreseze iar la feminin.Mi s-a parut tere ciudat, ceea ce imi spune ca m-am obisnuit cu viziunea Radch asupra persoanei. :)reply|flag*

message 41:byDan(new)Mar 04, 2015 09:32AM

Da, Touch este... criminala :Dreply|flag*

message 42:byBogdan(new)Mar 11, 2015 05:49AM

The Dispossessed - Ursula K. Le GuinO capodopera. Un roman universal care poate fi oricand scos din cotextul SF, ramanand o analiza socio-umana excelenta.

Lectura lunii aprilie.reply|flag*

message 2:byRazvan(new)-rated it1starApr 13, 2014 06:03AM

Am citit-o.Review-ul este aici:http://razvanvanfirescu.wordpress.com...reply|flag*

message 3:byXandra(new)Apr 14, 2014 04:52AM

Ma mir, ca si in cazulThe Boy in the Striped Pajamas, ca e atat de popular hotul asta de carti. N-o s-o citesc pentru ca nu e genul meu de lectura (YA si, pe deasupra, fictiune despre Holocaust), dar din citatele pe care le-am citit pare destul de prost scrisa. Plus ca nu inteleg de ce ar alege cineva sa citeasca fictiune despre Holocaust scrisa de tineri australiani in loc de carti precumNightde Elie Wiesel,The Diary of a Young Girlde Anne Frank sau memoriile lui Primo Levi.reply|flag*

message 4:byRazvan(new)-rated it1starApr 14, 2014 05:07AM

Xandra wrote: "Ma mir, ca si in cazulThe Boy in the Striped Pajamas, ca e atat de popular hotul asta de carti. N-o s-o citesc pentru ca nu e genul meu de lectura (YA si, pe deasupra, fictiune despre..."

Total de acord. Pe cuvantul meu de onoare ca este ultima data cand mai citesc o carte doar pentru ca toata lumea vorbeste despre ea. Ar fi trebuit sa-mi ascult simtul care mi-a zis ca e o porcarie si sa-i dau ignore.Gata, m-am saturat de mega bestseller-uri pline de clisee.reply|flag*

message 5:byXandra(new)Apr 14, 2014 05:29AM

@Razvan: Meriti totusi niste aplauze pentru ca ai terminat-o. E destul de grasuta.reply|flag*

message 6:byRazvan(last edited Apr 14, 2014 05:49AM)(new)-rated it1starApr 14, 2014 05:49AM

Xandra wrote: "@Razvan: Meriti totusi niste aplauze pentru ca ai terminat-o. E destul de grasuta."

500 de pagini de scriitura din asta usurica = 100 de pagini de Thomas Mann, ba chiar mai putin. Am citit cartea intr-un weekend, nu a fost tare greu. Dar oricum imi pare rau, chiar daca nu a durat mult pentru ca puteam sa citesc orice altceva.Nu cred ca ma mai suduit vreodata o carte pe masura ce o citeam asa cum am facut cu asta. Nevasta mea s-a suparat pe mine ca nu i-am zis cat ii de proasta... Ea vroia sa o citeasca prima si daca ar fi citit-o, atunci nu mai incapea pe mana mea ca mi-ar fi zis ca-i groaznica. Dar eu m-am gandit sa nu-i stric feng-shui-ul si sa o las sa vada cum e. :DAm fost cam diabolic, trebe sa recunosc.reply|flag*

message 7:byXandra(new)Apr 14, 2014 07:14AM

Ha! Diabolic intr-adevar. Cititorii par ei inofensivi, dar nu trebuie subestimati. Desi la mine nu prea merge sa spun ca o carte e proasta si sa n-o citeasca nimeni. Exista doua persone pe lumea asta care au citit Hunger Games pentru ca mie nu mi-a placut si nu mai terminam cu glumele. Lucru bun, pentru ca acum putem glumi impreuna.reply|flag*

message 8:byMarius(last edited Apr 14, 2014 01:12PM)(new)-rated it2starsApr 14, 2014 01:08PM

Pn acum suntem trei dezamgii de Houl de cri; i eu tot 2 i-am dat. Mi se pare c Zusak sta a ncercat s ctige i el nite bani cu o carte uuric i lacrimogen - asta i-a reuit i cam att. N-am putut empatiza cu nici un personaj, n primul rnd pentru c nu sunt verosimile i n-au profunzime. Trec peste faptul c naraiunea nu e liniar i nu exist suspans, Moartea-narator e greu de suportat cu aparenta ei umanitate, mai ales c tiu o alt Moarte-personaj mult mai bine construit i chiar simpatic (Intermitenele morii - Saramago). n comparaie cu asta, The Hunger Games e o carte bun. :)Nu vreau s-i descurajm pe cei care n-au citit-o nc (eu oricum nu sunt fan YA) dar s tii doar c dac nu v place n primele 50 de pagini, nu devine mai bun pe parcurs. Sincer s v spun, nu prea-mi dau seama ce se vrea Houl de cri: despre Holocaust nu prea e, nici despre totalitarism, e un pic de YA..reply|flag*

message 9:byXandra(last edited Apr 15, 2014 12:54AM)(new)Apr 15, 2014 12:54AM

Moartea-personaj din cartea lui Saramago e, cum a zis si Marius, foarte simpatica, Saramago e un scriitor nostim in general, chiar si cand abordeaza subiecte mai sumbre.

Si, fireste, cei care vor sa citeasca Hotul de carti nu trebuie descurajati de cateva opinii negative (mai ales de negativismul meu, avand in vedere ca nici n-am citit cartea, nici nu-mi place genul YA). E, pana la urma o chestie de preferinte personale.reply|flag*

message 10:byRazvan(new)-rated it1starApr 15, 2014 12:58AM

Xandra wrote: "Moartea-personaj din cartea lui Saramago e, cum a zis si Marius, foarte simpatica, Saramago e un scriitor nostim in general, chiar si cand abordeaza subiecte mai sumbre.

Si, fireste, cei care vor ..."

Ei da, ba trebuie descurajati pentru ca volumul e scris prost. E ca si cum ai incuraja ascultarea de manele sau rasismul sau o ideologie totalitara. Daca e clar ca un lucru e lipsit de valoare, de ce sa nu-l descurajezi pentru a evita, pe viitor, astfel de momente?De ce sa nu ajuti la constructia unui aparat critic competent prin denuntul "calitatii"?reply|flag*

message 11:byRazvan(new)-rated it1starApr 15, 2014 01:01AM

Plus ca nu poti sa scuzi un autor sau o carte scrisa prost doar pentru ca e YA...Adica, sub umbrela asta se pot ascunde toti mediocrii care se vor scriitori... Ca sa nu mai zic ca tinerii incep sa apara drept niste pustani care habar nu au sa discearna intre scriitura decenta si cea execrabila...Foarte periculos taramul pe care am calcat, zic eu. :)reply|flag*

message 12:byRoxana(last edited Apr 15, 2014 03:31AM)(new)-rated it1starApr 15, 2014 03:25AM

Nu, nu, pana acum suntem 4 dezamagiti :))

Si ma incapatanez sa o termin, de abia sunt la pagina 230. Tot sper sa devina mai interesanta...

Later Edit: Bine mai Razvan, ai spoiler-it la recenzie. :PCum adica in afara de cele doua carti, nu mai fura niciuna?? :)) Eu tot speram sa mai fure vreo 10, ca doar d'aia se cheama hotul de carti!reply|flag*

message 13:byRazvan(new)-rated it1starApr 15, 2014 04:41AM

Roxana wrote: "Nu, nu, pana acum suntem 4 dezamagiti :))

Si ma incapatanez sa o termin, de abia sunt la pagina 230. Tot sper sa devina mai interesanta...

Later Edit: Bine mai Razvan, ai spoiler-it la recenzie...."

Eh, si tu acuma. Citeste cartea de mai multe ori si fura si Liesel mai multe carti. :PSi, pentru mintea autorului, titlul este justificat ca doar a furat mai mult de o carte = carti, deci, Hotul de carti. :Dreply|flag*

message 14:byXandra(new)Apr 15, 2014 09:12AM

Razvan wrote: "Ei da, ba trebuie descurajati pentru ca volumul e scris prost. E ca si cum ai incuraja ascultarea de manele sau rasismul sau o ideologie totalitara."

@Razvan: Judecand dupa rating-ul mare, Hotul de carti e o carte iubita si considerata buna de multi. Daca oamenii sunt fericiti citind-o, treaba lor. E o simpla carte in care frazele suna aiurea. Fiecare cu placerile lui vinovate. Sigur, ma intristeaza sa vad carti mai bune trecute cu vederea, dar, pana la urma, fiecare citeste ce vrea. Carti proaste si oameni dispusi sa le cumpere o sa existe mereu. Eu sunt mai impasibila de felul meu, nu prea imi pasa de ramificatiile sociale pe care le are fiecare carte sau fiecare manea si nu imi vine sa vars o lacrima in fata posibilitatii ca generatiile viitoare o sa devina mai mediocre. Oamenii gasesc mereu cai prin a se autodistruge, cartile YA nu sunt cea mai mare primejdie. Atat timp cat nu instiga la vreun tip de ura, ma pot amuza pe seama lor fara sa le consider periculoase.reply|flag*

message 15:byRazvan(new)-rated it1starApr 15, 2014 09:59AM

Xandra wrote: "Razvan wrote: "Ei da, ba trebuie descurajati pentru ca volumul e scris prost. E ca si cum ai incuraja ascultarea de manele sau rasismul sau o ideologie totalitara."

@Razvan: Judecand dupa rating-..."

ok, eu zic sa incheiem discutia ca nu duce nicaieri. Zusak oricum vinde, Hotul de carti oricum e mai bine cotata si citita decat Muntele vrajit de exemplu.Poate sunt eu nitel mai revolutionar, asa... :)Oricum, uite ca datorita acestei carti ne-am imprietenit, deci tot e ceva. :)reply|flag*

message 16:byRoxana(last edited Apr 21, 2014 10:34AM)(new)-rated it1starApr 21, 2014 10:33AM

Am terminat si eu Hotul de carti.Recunosc, am plecat la drum cu prejudecati cand am vazut poza tanarului autor. M-am gandit ca a gasit usor reteta succesului si ca nu are talent. Stiu, exista atatia tineri cu talent nativ, dar cand i-am vazut mutra lui Zusak nu m-am gandit la asta. In primele 200 de pagini (pana sa citesc comentariile de mai sus) am tot incercat sa-mi scot prejudecata din cap si sa incerc sa privesc cartea dintr-un alt unghi, doar doar o sa ma atraga. Dar nu m-a atras, iar dupa ce am citit si comentariile voastre chiar m-am lasat pagubasa si mi-am dat seama ca nu e nimic de capul cartii.

Pe scurt, personajele nu mi se par bine conturate, sunt cateva intamplari care sunt bagate in ceata (de ex. cand a cazut Max la pat de nu s-a mai trezit nu stiu cat timp si Liesel tot venea si ii aducea cadouri... n-a zis ce s-a intamplat cu el, doar ca starea lui a inceput sa se deterioreze, atat), Moartea mi se pare prea umana (ea ne zice ca are inima, ca ii pare rau de unul, de altul), iar ce mi s-a parut strigator la cer au fost spoilerele. Cred ca din dorinta de a crea suspansul a reusit sa-l strice spunand prea mult. De ce a trebuit sa stiu, cu vreo 300 de pagini inainte, ca Rudy (un personaj important, zic eu - cel mai bun prieten al lui Liesel - care reuseste sa iti ajunga la inima, daca te prinde actiunea cartii) va muri??? Ca sa nu mai zic si de metaforele folosite de Moarte pentru descrieri... Iar finalul este de mare angajament: singurul adevar pe care il stie doamna Moarte (cred ca e doamna ca e prea sensibila si "poetesa") este ca "sunt bantuita de oameni".

Stau si ma intreb, cum oare a devenit aceasta carte bestseller? Poate la pustani o prinde. Asa imi dau seama ca Young Adult nu e pentru mine. Am citit cateva pentru ca au fost bestseller si au fost ecranizate (m-au facut curioasa, m-am gandit ca sunt bune daca au avut vanzari mari si au fost ecranizate) si nici una nu a reusit sa imi trezeasca interesul.

Haruki Murakami: Norwegian Wood

Comments(showing 1-7 of 7)(7 new)post a comment datenewest

message 1:byGhilimei(new)-rated it4starsMay 01, 2014 12:55AM

ModLectura lunii mai.reply|flag*

message 2:byLexis(new)-added itMay 02, 2014 05:26AM

uuuuu...sunt tare tare curioasa..am auzit numai lucruri bune despre autorul asta..reply|flag*

message 3:byBianca(new)-rated it5starsMay 06, 2014 05:06AM

nu mai am mult si termin de citit. m-a captivat din plin, intr-adevar oameni cu "metehne" sunt la tot pasul, ciudati par doar cei care recunosc ca le aureply|flag*

message 4:byGhilimei(new)-rated it4starsMay 07, 2014 01:27AM

ModDa, este o carte minunat, o recomand cu cldur oricui :)reply|flag*

message 5:byAlexandra(new)-rated it4starsMay 07, 2014 09:43AM

am citit-o de vreo 3 ori . Interesanta abordarereply|flag*

message 6:byValentina(new)-rated it4starsMay 08, 2014 11:03AM

A fost prima carte a lui Murakami pe care am citit-o, si mi-a placut atat de mult, incat mi-a dat curaj sa ma ma apuc si de 1Q84 :)reply|flag*

message 7:byAndrea(new)-rated it5starsMay 10, 2014 10:51AM

"I once had a girl, or should I say, she once had me"... Cred ca spune mai mult decat o mie de cuvine pe care le-as putea spune despre cartea asta. M-a surprins, ma bucurat, ma intristat, toate astea in doar cateva ore si asta o face din punctul meu de vedere o carte foarte buna.

Anne Frank: The Diary of a Young Girl

Comments(showing 1-17 of 17)(17 new)post a comment datenewest

message 1:byLaurentiu(last edited Oct 01, 2012 01:56AM)(new)Oct 01, 2012 01:54AM

ModPentru luna aceastaThe Diary of a Young GirldeAnne Frank

Spor la citit.reply|flag*

message 2:byClaudiu(new)Oct 01, 2012 05:58AM

Am imprumutat cuiva readerul meu pentru o perioada. Dupa ce-l primesc inapoi o sa ma pun si eu sa citesc cartea asta. Cel mai rau caz il imprumut pe al prietenei.reply|flag*

message 3:byGhilimei(new)Oct 01, 2012 06:01AM

ModEu trebuie s trec pe la bibliotec s-o mprumut. Sper s-o gsesc n englez :)reply|flag*

message 4:byLaurentiu(new)Oct 03, 2012 08:02AM

ModAm facut comanda pe thebookdepository, deci in aproximativ 2 saptamani soseste.reply|flag*

message 5:byGhilimei(new)Oct 17, 2012 01:17AM

ModMie mi-a luat-o cineva nainte la bibliotec i acum trebuie s atept pn pe 26 ca s-o pot mprumuta... :)reply|flag*

message 6:byLaurentiu(new)Oct 25, 2012 10:05AM

ModA citit-o cineva pana in prezent? Urmeaza sa o citesc in week-end.reply|flag*

message 7:byNiyar(new)Oct 29, 2012 06:51AM

Eu mai am putin si termin.reply|flag*

message 8:byGhilimei(new)Oct 29, 2012 11:50AM

ModEu am reuit s-o iau azi de la bibliotec i o ncep n noaptea asta :)reply|flag*

message 9:byGhilimei(new)Oct 30, 2012 06:38AM

ModGhilimei wrote: "Eu am reuit s-o iau azi de la bibliotec i o ncep n noaptea asta :)"

mi placeee :)reply|flag*

message 10:byLaurentiu(new)Nov 02, 2012 04:15AM

ModEu am citit aproximativ 100 de pagini, sper sa o termin in urmatoarele zile.reply|flag*

message 11:byGhilimei(new)Nov 03, 2012 01:31PM

ModEu o termin n noaptea asta. Am ajuns deja la jumtatea lui mai 1944 i mi se pare c sunt ntr-o poziie att de pervers ca cititor tiind c mai are numai cteva luni de linite i mai puin de un an de via dei ea se simte n siguran i este n curs de a se decide ce vrea s fac cu viaa ei...reply|flag*

message 12:byClaudiu(new)Nov 03, 2012 02:54PM

Eu pana la urma o sar luna asta. Am downloadat-o, dar nu am mai apucat sa ma ocup de ea. Sa vad cum fac cu asta de luna asta.reply|flag*

message 13:byGhilimei(new)Nov 03, 2012 04:21PM

ModDap, am terminat. Acum trebuie s-o las s mi se sedimenteze pe neuroni...reply|flag*

message 14:byLaurentiu(new)Nov 08, 2012 09:39AM

ModSi eu am terminat. Tot incerc sa scriu reviewuri, poate cu timpul reusesc sa ma perfectionez.

O recomand tuturor! Dupa ce citesti o carte de o asemenea anvergura realizezi ce inseamna libertatea si sa pretuiesti ziua de maine.reply|flag*

message 15:byGhilimei(new)Nov 14, 2012 01:52AM

ModDin seria 'Overheard in Bookstores':

Customer:Hi, I just wanted to ask: did Anne Frank ever write a sequel?Bookseller:...Customer:I really enjoyed her first book.Bookseller:Her diary?Customer:Yes, the diary.Bookseller:Her diary wasn't fictional.Customer:Really?Bookseller:Yes...She really dies at the end - that's why the diary finishes. She was taken to a concentration camp.Customer:Oh...that's terrible.Bookseller:Yes, it was awful -Customer:I mean, it's such a shame, you know? She was such a good writer.reply|flag*

message 16:byAlexandra(new)Feb 02, 2014 05:39AM

am citit-o de vreo lunareply|flag*

message 17:byRoxana(new)Mar 05, 2014 06:38AM

Ghilimei, m-am amuzat teribil de discutie :)) desi viata ei e un subiect trist.Am citit si eu cartea la sfarsitul anului trecut si m-a impresionat. Desi am fost la Amsterdam nu am vizitat casa ei, am inteles ca oricum casa este goala si mereu am vazut cozi mari la intrare. Totusi, daca ma mai duc, as vrea sa o vizitez.

M-a impresionat faptul ca ea isi dorea sa traiasca dupa moarte si mi se pare foarte frumos ca i s-a indeplinit aceasta dorinta si lumea continua sa afle despre ea si sa ii citeasca jurnalul.